اشعار شاعر معاصر مصطفی سپهرنیا (سپهر)

غزلیات اجتماعی ، عارفانه ، عاشقانه ، رباعیات ، مثنوی ، دوبیتی

اشعار شاعر معاصر مصطفی سپهرنیا (سپهر)

غزلیات اجتماعی ، عارفانه ، عاشقانه ، رباعیات ، مثنوی ، دوبیتی

رجعت

چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۱۱ ب.ظ

رجعت 


من از دیوانگی ، دیوانه بودن را نمی خواهم 

زِ جمعِ عاقلان  ، بیگانه بودن را نمی خواهم


نه بزم عشق می خواهم ، نه سوزِ قامتِ شمعی 

بدونِ بال و پر ، پروانه بودن را نمی خواهم 


نه شیرین و نه فرهاد و نه کوه بیستونم من 

زِ  عشقِ پاک هم ، افسانه بودن را نمی خواهم


من از همخانگی ، دلبسته بودن را نفهمیدم 

من از دلبستگی همخانه بودن را نمی خواهم 


من از شوق چلیپایی ،مسیحا می شوم آخر 

صلیبِ عشق یا ، مستانه بودن را نمی خواهم


غروبِ عصر شیطان و طلوعِ طلعت حقم 

درین وادی فقط  ، فرزانه بودن را نمی خواهم 


قیامِ سرو می خواهم ، که باشم تکیه ی آهی 

 زِ معشوقی دگر ، همشانه بودن را نمی خواهم


منم یک قطره ی باران ، که می زد در دلِ دریا 

من از پاکی فقط ، دردانه بودن را نمی خواهم 


چو سوزِ عود باید قامتِ خود را فرو ریزم 

من از این سوختن ، ریحانه بودن را نمی خواهم 


سپهرم ،، جامه ی رجعت ، بجانِ خویش پوشیدم 

من از مردانگی ، مردانه بودن را نمی خواهم 


اگر تخت شهنشاهی ، دهندم بی حضور تو 

گدایی بِه ، من این شاهانه بودن را نمی خواهم 


                                #سپهر 


🌺🍃🌺

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۴
مصطفی سپهرنیا (سپهر ) ۰۹۱۲۱۹۴۲۳۴۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی